عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 30 مرداد 1398
بازدید : 1322
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

 

 

به گزارش پایگاه خبری روستای فخرآباد ، آیین های باشکوه جشن عید سعید غدیر همزمان با سراسر کشور در روستای فخرآباد اردکان برگزار شده است.

مردم ولایت مدار روستای فخرآباد با برپایی آیین های جشن سالروز عید سعید غدیر خم، عید اکمال دین و اتمام نعمت با پخش شربت و شیرینی، برپایی ایستگاه های صلواتی ، دید و بازدید از سادات و برگزاری مراسم جشن و سرور این عید بزرگ مسلمانان را گرامی داشتند.

قرائت خطبه غدیر و تبیین واقعه غدیر خم در مساجد روستای فخرآباد از دیگر آیین های گرامیداشت عید سعید غدیر خم است.

 

 

" تصاویر بیشتر در ادامه مطلب "

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار روستا , مراسمات ملی و مذهبی , تصاویر , مسجد حضرت ابوالفضل , ,
:: برچسب‌ها: عید غدیر خم , عید ولایت , عید غدیر , جشن ولایت در روستای فخرآباد , عید , عیدی , جشن , حیدریم , حضرت علی , امام علی , غدیر خم , ایستگاه صلواتی , شهید , شهیدان , روستای فخرآباد , فخرآباد وطنم , فخرآباد اردکان , دهاتما ,
تاریخ : سه شنبه 29 مرداد 1398
بازدید : 1279
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

به گزارش پایگاه خبری روستای فخرآباد ( دهاتما ) ، مراسم جشن عید غدیر خم در سالن فرهنگی رفاهی حضرت ابوالفضل ( علیه السلام ) روستای فخرآباد برگزار شد. همچنین ایستگاه صلواتی به یاد شهیدان محسن حججی و محمد جواد مرادی برپا و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

مداحی ذاکرین اهل بیت ، برادر روح ا... قطب الدینی و برادر سید محسن نقیبی

 

" تصاویر بیشتر در ادامه مطلب "



:: موضوعات مرتبط: اخبار روستا , مراسمات ملی و مذهبی , تصاویر , مسجد حضرت ابوالفضل , ,
:: برچسب‌ها: ایستگاه صلواتی در روستای فخرآباد , استگاه صلواتی شهیدان محسن حججی و محمد جواد مرادی در روستای فخرآباد , ایستگاه صلواتی , شهید , شهدا , شهیدان , عید , عید غدیر خم , عید ولایت , حضرت علی , مذهبی , روستای فخرآباد , فخرآباد اردکان , فخرآباد وطنم , دهاتما ,
تاریخ : جمعه 18 مرداد 1398
بازدید : 1090
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

من در چهره این مرد، محمد رسول الله (ص) را دیدم

به گزارش پایگاه خبری روستای فخرآباد (دهاتما) ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر براتی نوشت: بعد از اینکه امام(ره) از عراق تبعید شدند، ناچار به فرانسه رفتند. این تکرار قصه حضرت موسی(ع) است. قرار است موسای ما دوباره به نیل بیفتد و در میان غربی‌ها که دشمنان درجه‌یک مسلمانان هستند، انقلاب تبلیغ شود. این هم از معجزات زمانه ماست. امام رسانه ندارد و نمی‌تواند تبلیغ کند و تبعید شده است؛ اما خداوند اسباب تبلیغ را در میان دشمنانش فراهم می‌کند. در پاریس، اطرافیان امام با روزنامه‌ها ارتباط می‌گیرند و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را به محضر امام می‌آورند. امام در فرانسه، نزدیک به کتابی 500صفحه‌ای مصاحبه کرده است. مصاحبه‌های امام با نشریات مختلف کشورهای استعماری به مستعمرات می‌روند.

یکی از این مطالب، به‌دست ابراهیم زکزاکی می‌رسد که دانشجوی رشته اقتصاد در دانشگاه زاریای کشور نیجریه است. ابراهیم حرف‌هایی شبیه به حرف‌های عثمان ‌بن‌فودیو که به آن عشق می‌ورزد، درمقابل خود می‌بیند. بن‌فودیو حدود 200 سال پیش در نیجریه حکومت تشکیل داده و معتقد بود اسلام باید حکومت کند. مطلب علیه مصاحبه‌شونده تنظیم شده؛ اما اصل متن مصاحبه هم نقل شده بود. او هم گفته است که فقه اسلامی باید حکومت کند. دانشجوی مسلمان دید که در زمانه او کسی با این حرف‌ها و اندیشه‌ها انقلاب کرده و می‌خواهد حکومت تشکیل دهد. ابراهیم به‌سراغ نشریه‌های دیگر می‌رود و مطالبی هم که آن‌ها درباره امام منتشر کرده بودند، جمع می‌کند. مطالب امام را از تحلیل‌های دشمنان پاک می‌کند. قیچی برمی‌دارد و تحلیل‌ها را قیچی می‌کند و دور می‌ریزد و مطالب خود امام را با عکس ایشان دردسترس دانشجویان قرار می‌دهد. دانشجویان بدین‌ترتیب با حرف و چهره امام آشنا می‌شوند.

انقلاب پیروز شد و امام به ایران آمد. ابراهیم می‌گوید با دوستانم یک سال کارگری کردیم و پول‌ها را پس‌انداز کردیم تا به ایران بیاییم و در جشن یک‌سالگی پیروزی مردم ایران شرکت کنیم. هواپیما در فرودگاه مهرآباد نشست. درها که باز شد، متوجه شد که با پیراهنی معمولی از آفریقا راهی شده و اکنون با سرمای بهمن ایران مواجه است. دنبال امام می‌گردند و می‌فهمند که ایشان در قم ساکن هستند. به او می‌گویند امام تا سالگرد پیروزی انقلاب به تهران می‌آیند. 22بهمن فرامی‌رسد و جشن پیروزی برگزار می‌شود؛ اما امام به تهران نمی‌آیند. پول ابراهیم و دوستانش تمام می‌شود و نمی‌توانند به قم بروند. این‌ها اویس‌هایی بودند که امام‌شان را ندیدند و به کشورشان برمی‌گردند.

سال بعد، دوباره به ایران می‌آیند؛ اما این‌بار به‌دعوت سفارت ایران. در جشن‌های پیروزی انقلاب شرکت می‌کنند و در روز آخر حضور در ایران، به دیدار حضرت امام می‌روند. دوستان ابراهیم می‌گویند او آمد و نشست و چشم دوخت به امام. پلک هم نمی‌زند. صحبت‌های امام تمام می‌شود و او هیچ دوست ندارد این جلسه تمام شود. پس از پایان جلسه و هنگام رفتن، همه مهمان‌ها می‌آیند و از امام خداحافظی می‌کنند. ابراهیم به امام می‌رسد و می‌گوید نمی‌خواهید به مردم نیجریه پیام بدهید؟ امام یک قرآن به او می‌دهد و می‌گوید: سلام مرا به مردم نیجریه برسانید و به آن‌ها بگویید که همه حرف خمینی همین است: قرآن. ما آمده‌ایم قرآن را در کشور خود پیاده و کمک کنیم که دیگران هم قرآن را در کشورشان پیاده کنند. به آن‌ها بگویید خمینی غیر از قرآن هیچ ندارد.

دوستان ابراهیم می‌گویند وقتی در هواپیما نشسته بود، قرآن را در دست گرفته و اشک می‌ریخت. می‌گفت من در چهره این مرد، موسی را دیدم؛ عیسی را دیدم؛ ابراهیم خلیل‌الله را دیدم؛ محمد رسول‌الله را دیدم. از این به‌بعد، دین من خمینی است. ابراهیم به نیجریه برمی‌گردد و چهار سال بعد شیعه می‌شود؛ اما در همه این سال‌ها، پیرو خمینی بوده است؛ یعنی اگر مذهبش را تغییر داده، مطالعه کرده و با بصیرت شیعه شده است؛ اما قبل از شیعه‌شدن، ظلم‌ستیزی و دشمن‌ستیزی را از امام آموخته است. قبل از تغییر مذهب، عدالت‌طلبی را از امام آموخت. از امام آموخت که ما امت واحده پیغمبریم و باید تابع قرآن باشیم. ابراهیم پس از مطالعات و پذیرش تشیع، به قم می‌آید و در جامعةالمصطفی تحصیل علم می‌کند. پس از این است که کسانی که پیرو او بودند، برخی شیعه می‌شوند و برخی نه؛ اما همچنان در حزب و گروه او باقی می‌مانند.



:: موضوعات مرتبط: یاداشت ها , ,
:: برچسب‌ها: شیخ زاکزاکی , شیخ ابراهیم زاکزاکی , ایران و نیجریه , مسلمانان نیجریه , شیخ زاکزاکی و امام خمینی , سرگذشت شیخ زاکزاکی , امام روح الله , امام خمینی , شیعه , مسلمانان , دهاتما , فخرآباد وطنم , فخرآباد , فخراباد , فخرآباد اردکان ,
تاریخ : چهار شنبه 16 مرداد 1398
بازدید : 1111
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

عملیات بازسازی و بهسازی مسیر های ارتباطی روستای فخرآباد که بر اثر سیل در سال جاری آسیب دیده بود به همت ( جناب آقای محسن طالعی بخشدار محترم بخش عقدا ، جناب آقای مهندس مصطفوی شهردار محترم شهر عقدا ، جناب آقای مهندس صالح ریاست محترم اداره راه شهرستان اردکان ، دهیاری و شورای اسلامی روستای فخرآباد ) و همچنین خیرین عزیز ( جناب آقای مهندس ضیایی مدیریت محترم شرکت محور سازان سدید و مهندس فرازمند مدیریت شرکت نفت گنگان ) انجام گرفت. این عملیات در بخش بازسازی و بهسازی جاده شامل کفسازی ، تخلیه کفتراشه های جاده ای ، تسطیح جاده و در خصوص اقدامات پیشگیری از خسارات سیل شامل ایجاد سیل بند جدید ، منحرف سازی مسیر سیل و تقویت تعدادی از سیل بند های آسیب دیده روستا فخرآباد بود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار روستا , ,
:: برچسب‌ها: سیل , سیلاب , سیل بند , سد , سد خاکی , خسارت سیل , راهسازی , پیشگیری سیلاب , فخرآباد , فخرآباد وطنم , فخرآباد اردکان , دهاتما , فخراباد ,
تاریخ : چهار شنبه 9 مرداد 1398
بازدید : 1235
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

(طرح تصاویر تاریخی روستای فخرآباد)

برگزار کننده طرح : سایت روستای فخرآباد
قسمت : هفتم (فصل دوم)
ارسال کننده عکس : علیرضا افخمی
تعداد تصاویر : 7 عدد
تاریخ : دهه 60 و 70
موضوع تصاویر ارسالی : (تاریخی/اجتماعی/صمیمانه/مذهبی)

 

 

 

" جهت مشاهده تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید "

 

راه های ارسال تصاویر :

  • تحویل حضوری اصل عکس به مدیریت سایت (اصل عکس ها بعد یک تا دو هفته به شما باز گردانده خواهد شد.
  • ارسال فایل اسکن شده عکس به ایدی تلگرامی   iMobinMohammadi@


:: موضوعات مرتبط: تاریخ فخرآباد , تصاویر , هر عکس یک خاطره , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر تاریخی روستای فخرآباد , روستا , روستایی , عکس قدیمی , عکس , تصاویر تاریخی , فخرآباد , فخرآباد اردکان , فخرآباد وطنم , دهاتما ,
تاریخ : سه شنبه 1 مرداد 1398
بازدید : 1303
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

پیام تبریک و تقدیر مدیریت پایگاه خبری روستای فخرآباد از فرمانده پایگاه بسیج موسی ابن جعفر فخرآباد

حمد و سپاس بی کران ، خداوند یکتا را که توفیق خدمت در بسیج  آن هم در عصر غیبت آخرین ذخیره الهی ، مهدی موعود (عج) و در رکاب نماینده آن حضرت ، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را به برادر بسیجی ؛ حاج محمد رضا قطب الدینی ( فرمانده پایگاه موسی ابن جعفر فخرآباد ) را عطا فرموده است.

لذا اینجانب افتخار آفرینی پایگاه مقاومت بسیج موسی ابن جعفر فخرآباد را به شما تبریک عرض نموده و از تلاش های صادقانه حضرتعالی کمال تشکر را دارم.

 

مبین محمدی                      

مدیر پایگاه خبری روستای فخرآباد ( دهاتما )

پایگاه بسیج موسی ابن جعفر فخرآباد به عنوان ؛ موفق ترین پایگاه مقاومت بسیج در سطح حوزه سه ثارالله در سال 1397 انتخاب گردید.



:: موضوعات مرتبط: یاداشت ها , ,
:: برچسب‌ها: پایگاه بسیج موسی ابن جعفر فخرآباد , بسیج , بسیجی , تقدیرنامه , پیام تبریک , دهاتما , فخرآباد ,
تاریخ : سه شنبه 1 مرداد 1398
بازدید : 1174
نویسنده : مبین محمدی فخرآباد

پایگاه بسیج موسی ابن جعفر فخرآباد به عنوان ؛ موفق ترین پایگاه مقاومت بسیج در سطح حوزه سه ثارالله (ناحیه مقاومت بسیج اردکان ) در سال 1397 انتخاب گردید.

 

در متن تقدیر نامه آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

لوح افتخار سازمانی

به منظور تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در جهت رشد و تعالی سازمان و در راستای ارتقاء سطح کیفی عملکرد سپاه ، کار گروه های تخصصی اشراف ناحیه مقاومت بسیج ادرکان نسبت به برسی و ارزیابی عملکرد سازمانی بصورت کمیسیون های تخصصی در سال 1397 اقدام نموده  و در نتیجه جنابعالی بعنوان :

موفق ترین پایگاه مقاومت بسیج در سطح  حوزه سه ثارالله  ناحیه مقاومت بسیج اردکان

منتخب گردیده اید. قطعا این موفقیت مرهون تلاش ها و نقش موثر مدیریت جنابعالی می باشد. بدینوسیله مراتب قدردانی و سپاس خود را  از تلاش مجدانه و مجاهدانه شما اعلام می دارم. ان شاالله با اتکال به خداوند  سبحان . تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)  عزیز ، موفق و موید باشید.

 

سرهنگ دوم پاسدار علی دهقانی     

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردکان

پیام تبریک و تقدیر مدیریت پایگاه خبری روستای فخرآباد از فرمانده پایگاه بسیج موسی ابن جعفر فخرآباد



:: موضوعات مرتبط: اخبار روستا , یاداشت ها , ,
:: برچسب‌ها: افتخار , افتخارآفرینی , بسیج , پایگاه بسیج , پایگاه بسیج موسی ابن جعفر فخرآّباد , فخرآباد , دهاتما , فخرآباد وطنم , فخرآباد اردکان ,

به وبسایت رسمی روستای فخرآباد خوش آمدید

RSS

Powered By
loxblog.Com